domingo, 6 de septiembre de 2015

Márketing Digital (publicidad); 07.09.15: cross-channel selling; usar las redes...BILINGUAL

“To every thing there is a season, and a time to every purpose under the heaven… a time to get, and a time to lose; a time to keep, and a time to cast away…a time to rend, and a time to sew; a time to keep silence, and a time to speak….”
--Ecclesiastes 3 (King James Version; https://youtu.be/W4ga_M5Zdn4)
“Para todas cosas hay un momento, y una hora para cada propósito por debajo del cielo…un tiempo para ganar y para perder; un tiempo para mantener y renunciar…un momento para rasgar y coser; una hora para ser silencio y declarar….”


Resumen. La carta para esta semana debería haberse presentado como una parte de la serie sobre los varios medios sociales y sus papeles en el márketing digital. Sin embargo, a lo largo de esta discusión, voy a suministrar enlaces a las previas cartas sobre la publicidad a través de GOOGLE (AdWords), FaceBook, Linked-In, Twitter, Pinterest, Instagram, la S.E.O. para PyMEs y los correos electrónicos. El fenómeno de márketing a través de todos canales (omni-channel) se basa en el pensamiento explicado en este ensayo.
Summary. This week’s letter has so-so timing; ideally, it should have been a part of the social selling series; then again, the Instagram and video essays have been out of step. To play nice, I am including the links to each of the letters in that series in the side-bars below: AdWords, Facebook, Linked-In, Twitter, Pinterest (a little bit), SEO for start-ups and electronic mails. The reading following this letter deals with multi-channel marketing in the social media. Its logic can be extended to the latest outbreak of the terminal trendies: omni-channel marketing.
Where every social sales medium ends up https://lnkd.in/das-nD5 porqué el marketing social se basa en la S.E.O.
Revisión de lectura. La lectura para esta semana se escribió por un evangelista de Buffer (un servicio para manejar los esfuerzos a través de varias distintas redes sociales; https://buffer.com/about). El artículo es una discusión sobre la gestión de campañas y anuncios para coordinar los esfuerzos, así como para asegurar la oportuna asignación eficiente de los recursos.
Review of the reading. This week’s reading was authored by an evangelist at Buffer, an SaaS that manages one’s posts across diverse social channels (https://buffer.com/about). The article discusses the management of advertisements and ad-campaigns toward an efficient coordination of ad resources.
https://lnkd.in/btJTF_a fuentes de información required to strategize https://lnkd.in/eirgXfJ
Específicamente, este escrito comparte asesoramientos pragmáticos para todos – ¡incluso PyMEs y start-ups! -- para usar inmediatamente. Al menos para ahora, la meta primordial de la publicidad mediante los medios sociales es de dirigir a los internautas hacia el sitio web de la empresa que está patrocinando la publicidad.  El ‘net-juego’ es lo mismo para PyMEs que para las multinacionales.
Specifically, the author gives us some ‘how-to’ tips that even start-ups can use tomorrow.  Remember, always, that the paramount objective of social media ad-campaigns is directing netizens over to the landing page of the sponsoring company of any size. These landing pages prompt arriving users to undertake certain actions; we call them ‘squeeze pages’ (i.e., trying to squinch you into the sales funnel).
la iniciación por GOOGLE (AdWords)  https://lnkd.in/b9bC2aH in (anti-)social marketing
Observaciones
Los asesoramientos principales aplican a cada canal en la esfera social de la inter-net; es porqué esta lectura comienza la discusión sobre el márketing mediante todos canales. Primero, especialmente para PyMEs y start-ups, se debería comenzar en una escala pequeña para aprender las normas no escritas (por ejemplo, cuando se debería retirarse un anuncio particular). Es decir: probar bajo, apuntar alto.
Observations. The principal advice applies across all social channels, explaining the opening discussion of cross-channel marketing. First, and this tip applies especially to PyMEs and start-ups, it is important to think small at the beginning to understand how the game is played (e.g., when to can a particular advert). That is to say: start-ow and aim high.
 la super-red de FaceBook https://lnkd.in/bCZC2DB dominates Mexico
Segundo, en términos del público objetivo de la publicidad social, es crucial de mantener su autenticidad, pero con una flexibilidad para incluir a otros no asociados inmediatamente con el producto o servicio promocionado. No le sirve bien para pretender estar ‘todo a todo el mundo’; sin embargo, un enfoque auténtico pero tan estrecho que no se será conocido por muchos no funciona bien tampoco.
Second, when it comes to the targeted audience of an advert or campaign, above all else, maintain authentic credibility with the users and remain open to expanding the circle of future sales leads. People pleasing or trying to be all things to all people usually fails; except if you are Amazon or Wal-Mart. But if you are playing on that level, you won’t be reading this essay, now will you? Try not to be too narrow, either.
digital marketing  https://lnkd.in/bWKazmY  Linked-In, Twitter and Pinterest
Tercio, es importante para definir reglas de decisiones para implementarlas ágilmente en el caos de la competición en línea. Por ejemplo, se puede establecer un umbral crítico (por ejemplo) del 1,5% de los visitantes respondiendo en la manera deseada (por ejemplo, hacer clic sobre un botón para tomar acción) dentro de las primeras veinticuatro horas. Si tal nivel no se obtiene, eliminar el anuncio inmediatamente e intentar otro. Por crear una regla de decisión, se está menos dispuesto de deferir una decisión difícil. 
Third, in this murky world of digital advertising through social channels – talk about Kafkaesque – decision-rules come in especially handy.  For instance, you can create a decision-rule relating to a satisfactory level of responses to a social advert within a certain amount of time (e.g., a 1.5% click-through-rate within a day). If that threshold is not met with the time prescribed, then exercise the self- discipline to jettison that ‘badvert’ and move onto the next. Decision-rules prevent dithering dollars away on some brilliant idea that isn’t.
márketing social  https://lnkd.in/bs7XfWw Instagram, medio visual
Punto de desacuerdo. Hay un asesoramiento enfatizado con el que no estoy de acuerdo. Este consejo avisa que los anuncios no deberían adaptarse a móviles. Aunque es verdad que muchas personas cambian desde sus inteléfonos a sus laptops cuando avanzan por medio del embudo de ventas, sin embargo, en México, los internautas tiendan usar los inteléfonos más seguido.
Point of Exception. There is one piece of advice in this excellent article with which I disagree. This counsel advises that you not make your adverts mobil-ready. Nevertheless, though ‘Mobilegeddon’ was one hyped no-show, in the case of México, this tactic does not work because most people across ‘la República’ use their smart-phones heavily; more-so than elsewhere in LatinoAmérica.
https://lnkd.in/bFnerWr  márketing e inteléfonos; e-mails are social, too https://lnkd.in/ecqaQmE
Además, aquí en México, el inteléfono se usa para actividades lejos de llamadas tradicionales.  En este caso, entonces, la falta de adaptación de anuncios a los inteléfonos podría deprimir ventas en línea. En verdad, muchos de las PyMEs usando las redes sociales son restaurantes o tiendas como panaderías que son investigadas por usuarios mediante sus inteléfonos.
Additionally, the Mexicans use their Smart-phones for everything under the sun, with the possible exception of telephone calls. Thanks to the monopolistic rates imposed by Carlos (anything but) Slim, Mexicans learned to text far more often than call, giving them an ease with devices to avail themsleves of many features embedded in the cell-phone.
VideMex puede extenderse  https://lnkd.in/djwAMyg  the advert-reach of SMEs

Los siete secretos para elaborar campañas eficaces a través de los medios sociales
The 7 Secrets to the Most Effective Social-Media Campaigns
ENTREPRENEUR.COM; Lee, Kevan; el 15 de agosto 2015
Si se paga mucho para publicidad en línea, anuncios mediante los medios sociales podrían proveer los retornos más altos. A menudo, es la manera más barata para acercarse con clientes posibles. Como Buffer prueba los anuncios sociales, ellos han acumulado ideas para probar, incluyendo siete consejos inmediatos para implementar.
If you’re spending money to advertise online, social media ads may very well earn you the biggest returns. In some cases, it’s the cheapest way to reach people. As we dip our toes further into social ads here at Buffer, it’s been fun to discover all the great tips we might try. I’ve collected seven of my favorite simple, actionable tips here in this blog post.
Crear varias versiones del anuncio
1. Create multiple versions of the ad
Cuando Buffer crea encabezamientos para sus cartas de blog, formulamos hasta quince alternativas para averiguar cuáles funcionan el mejor. Cuando se lee una historia sobre un anuncio social eficaz, es probable que dicho anuncio se ha editado por medio de variaciones clave como:
  1. varias versiones de los contenidos;
  2. varias imágenes probadas; y,
  3. refinación de la audiencia dirigida.
En los comentarios a continuación de una carta de Buffer sobre anuncios a través de F.B., una Sra. Lucie compartió buen consejo sobre cómo averiguar que funciona y no. 
When we write headlines for Buffer blog posts, we often come up with a big handful of options (15 or more headlines per post when we can manage it) so that we can test and see what works best. When you read about a successful social media ad, it’s likely that the ad has gone through a few key variations based on these actions:
  1. Write several versions of ad copy
  2. Test different images
  3. Adjust and hone your target audience
In the comments of our post on Facebook advertising budgets, Lucie shared this great tidbit about how to gauge what’s working and what’s not.
Se debe eliminar anuncios con tasas de clic menos del 1,5% después de algunas horas. Es típico para tener varias versiones de un anuncio particular y para eliminar aquellos con bajas tasas de clic (click-through-rates; CTRs) para crear una estrategia por:
  1. crear muchas versiones;
  2. seguirlas minuciosamente para averiguar cuáles funcionan bien; y,
  3. eliminar aquellos que no funcionan.
Esta diapositiva desde una slideshare tiene algunas ideas de técnicas para probar: palabras poderosas; señales como ‘ahora’ o ‘tiempo limitado’; así como, signos de interrogación.
I always have several versions of the ad and anything with lower than 1.5% CTR after few hours I deactivate. The strategy then would look something like this:
  1. Create lots of ad variations
  2. Check often to see what’s working
  3. Deactivate the lowest performers and try something new
This slide from an e-CBD SlideShare, while a couple years old, has some interesting ideas for things to try: power words, time prompts (“now,” “limited time”), and question marks.
Sobre el tema de audiencias dirigidas, un consejo útil en pensar en las fases de implementación emergió desde otro comentario a continuación de la misma carta sobre anuncios a través de FaceBook. El tamaño de la audiencia dirigida es importante; ni demasiado pequeño (en los miles, como 3.000-5.000), ni demasiado grande (en los millones). Debería ser entre 75.000 y 100.000 o aún más.
And when it comes to custom audiences, one bit of advice I’ve found helpful in thinking through things is another useful comment on our Facebook Ads post, from Bill Grunau. You want to cast a large net, BUT not try to scoop up the entire ocean. A target audience of 3,000 to 5,000 is very, very small. For FB ads it should be in the high five or six figures as a minimum. If it is many millions then it is likely too big.


Usar el botón para ‘aprender más’
2. Use the “Learn More” button
Cuando se elabora anuncios, para la página de noticias de FaceBook (F.B. news-feed), se puede incluir uno de siete botones de acción en el anuncio. Es mejor de elegir cualquier botón que ninguno en absoluto. ‘Aprender más’ (“Learn More”) es el mejor botón. Las opciones son:
  • comprar ahora (shop now);
  • reservar ahora (book now);
  • aprender más;
  • inscribirse (sign up);
  • descargar (download);
  • mirar más (watch more); y,
  • contactarnos.
La teoría porqué un botón funciona tan bien es que dicho botón induce la toma de acción deseada. Con la herramienta ‘Heyo’ de F.B., probamos el impacto del botón ‘aprender más’ frente a la ausencia de un botón. Las conversiones (acciones tomadas) aumentaron por el 64% con una reducción del 40% en el costo por clic, sólo por haber incluido este botón de ‘aprender más’.
When creating ads for the Facebook News Feed, you get the chance to include one of seven buttons with your ad. If in doubt, it’s best to choose a button instead of no button. And the best button of all? The “Learn More” button. These are the seven button options to choose from:
  • Shop Now
  • Book Now
  • Learn More
  • Sign Up
  • Download
  • Watch More
  • Contact Us
The theory behind why this button works is that it enhances the call-to-action and primes a reader to take the action. The Facebook ad tool Heyo ran an A/B test to see the effect that the “Learn More” button had, compared to no button at all. The result: a 63.6% increase in conversions and 40% decrease in cost-per-click just from the Learn More.
Crear una página de llegada que es personalizada
Si la meta de los anuncios sociales es la aumentación de conversiones (ej., ventas) es importante de pensar en el destino de los usuarios que harán clic. Tales anuncios tiene dos pasos de configuración: crear el anuncio; y, elaborar la página de llegada.
3. Create a custom landing page
If the goal of your social media ad is conversions—sales, signups, what-have-you—then you’ll want to think not only of the ad itself but also where a person might end up once they click. Picture social media ads as a two-step process: create the ad; create the destination.


Algunos de los anuncios sociales más exitosos tienen páginas de llegada personalizadas porque los contenidos se continúan desde el anuncio hasta una llamada de acción transparente. Lo más dirigido el anuncio, lo más dirigida la página debería ser.
Some of the most successful social media advertising campaigns include custom landing pages, where the copy carries over from the ad and the action crystal clear. The more targeted your ad, the more targeted your landing page needs to be.
El Sr. Siddharth Bharath, escritor para Unbounce, sugiere una página intermediaria (la página inmediatamente después de hacer clic pero antes de la página final de destino) para mantener un foco en la transacción buscada (la razón por el clic inicial) con una elección clara: comprar ahora o perder la oportunidad para siempre.
Siddharth Bharath, writing at Unbounce, suggests a click-through landing page, which is an intermediate page between an ad and a final destination. This keeps the focus on the offer – the reason the prospect clicked – and leaves them with two options: buy now or lose the deal forever. As Unbounce describes it:


Los videos o imágenes del producto, juntos con una descripción de los beneficios, pueden persuadir al lector de hacer clic sobre la llamada de acción. Socialmouths compartió cinco elementos clave de tales páginas de llegada divulgadas a través de los medios sociales:
  1. tamaño del mensaje alineado con la meta;
  2. datos pedidos limitados;
  3. imágenes o videos clave;
  4. diseño para móviles; así como,
  5. una sólo llamada de acción.
El último es el elemento más importante. Páginas de llegada para acciones inmediatas tienen pocos contenidos mientras que aquellas para metas en el largo plazo tienen más.
Videos or product images paired with a description and product benefits help to persuade the visitor to click the call-to-action. Socialmouths shared five key elements of these social media ad landing pages.
  1. Goal-Driven Copy Length
  2. Limited Form Fields
  3. Key Visuals
  4. Responsive, i.e., “Mobile-ready,” Design
  5. A Single Call to Action
Of these, the single call-to-action stands out as a potentially quite key element. In general, a landing page for an immediate goal has short copy. A landing page for a long-term goal has long copy.

Mencionar el precio pronto
4. Mention price up front
Otra idea interesante del Sr. Bharath se trata del concepto de calificar el tráfico antes de respuestas tomadas por visitantes posibles. Se quiere sólo ellos interesados en pagar el precio deseado para su producto. Por lo tanto, es importante para citar un precio al principio. Por hacerlo, se está calificando el tráfico que va a su página de llegada. Es mejor para eliminar a aquellos que no están adecuados antes de su llegar a su sitio para ahorrar los costos de clic.
Another interesting tip from Siddharth Bharath involves the idea of pre-qualifying your traffic. You only want people clicking through to your ad who are comfortable paying the price for your product. The key then is to share your product’s price early. Doing so will help qualify the traffic that heads to your landing page. Instead of filtering out people when they reach your pricing page, you can do so before they even click—thereby saving you pay-per-click costs that wouldn’t have amounted to a conversion.
Promover una descuenta
5. Promote a discount
Dos tercios de los usuarios de FaceBook dijeron que serían más dispuesto para hacer clic sobre una llamada de acción  cuando habría una descuenta. Entonces, es eficaz mencionar una descuenta.
In a survey of Facebook users, 67 percent of people said they were likely to click on a discount offer. A simple strategy for a successful social media ad: Mention a discount in your copy.










Filtrar el tráfico desde móviles (sic)
6. Filter out mobile traffic
Cuando se está elaborando un anuncio, se tendrá la opción para segmentar el audiencia según algunos factores, incluso la disponibilidad hacia los laptops, los móviles o ambos. Para optimizar la tasa de conversión, mostrar el anuncio sobre computadoras solamente y no sobre móviles.
When creating a social media ad, you’ll typically have the option of segmenting the audience by a number of factors, including those using a desktop/laptop versus a mobile device. To fully optimize your conversion rate, show your ad to those on desktops and laptops. Don’t show your ad on mobile.

enlace para slide-share por arriba  http://www.slideshare.net/AdEspresso/facebook-ads-dosanddontsfinal link to presentation above

Es probable que su página no se ha diseñado para móviles y los visitantes están menos dispuestos de comprar o dejar sus direcciones de correo electrónico. Usuarios de móviles son menos probables de convertirse en clientes (posibles). Más allá de un enfoque sobre dispositivos, anuncios sociales se enfocan en la ubicación de un anuncio sobre la pantalla del internauta.
Most likely your page is not mobile designed and that traffic is less likely to purchase or sign up for an email address. Mobile visitors are less likely to convert to a sign up or a sale. Not only do the most successful social media ads hone in on the device type, they also keep in mind the location of the ad.


Típicamente, anuncios en un lado de la pantalla (sidebar ads en Twitter o F.B.) realizan tasas más bajas de clics; sin embargo, son oportunos para el re-márketing. Los mejores resultados son aquellos que emergen orgánicamente en los flujos de noticias (news-feed).
Typically sidebar display ads—like those offered by Twitter or Facebook—see lower click through numbers (they’re recommended as a great option for retargeting). The best results are those that appear natively in the News Feed or timeline.
Enfocarse en el puntaje de relevancia
7. Focus on relevance score
Es inteligente para probar el anuncio en escala pequeña al principio para recoger el puntaje de relevancia. Si es menos de ocho (de diez), es la hora para ajustar el enfoque del anuncio. Si esté más alto, el anuncio es bien dirigido. El Sr. Jon Loomer escribió una explicación muy detallada sobre el puntaje de F.B. para mostrar el cálculo.
I test my ad on a small budget and see the relevance score first. If it is less than 8/10, it means I should adjust my targeting. If it is higher, then I know I hit the nail on the head. Jon Loomer wrote a detailed breakdown of Facebook’s relevance score, explaining what it is and how it’s calculated.


Dicho puntaje es útil en explicar la manera por la que F.B. revisa el anuncio y porqué algunos anuncios son preferibles frente a otros. FaceBook calcula este puntaje para anticipar el nivel de compromiso con su anuncio.
Briefly, relevance score helps explain the way Facebook views your ad and why it might prefer certain ads you’ve created versus others. Facebook says they use relevance score to determine “expected” interaction with your ad.


El cálculo de este puntaje de relevancia se basa en la retro-alimentación no solo notada, sino anticipada del anuncio con la audiencia dirigida. El puntaje asignado se actualiza en tiempo real como los usuarios interactúan con el anuncio y proveen retro-alimentación.
Relevance score is calculated based on actual and expected positive and negative feedback from the ad’s target audience. The score is updated in real-time as users interact with and provide feedback — both positive and negative — with that ad.


Retro-alimentación positiva incluye acciones como ‘me gustas’; compartires del anuncio; y, deseadas acciones tomadas siguiente el anuncio (ej. clics hasta el sitio). Retro-alimentación negativa incluye veces cuando usuarios ocultar o bloquear el anuncio. El puntaje se extiende desde cero hasta diez, según acciones tomadas por al menos quinientos usuarios por día.
Positive feedback includes people liking, commenting, and sharing your ad and also any desired actions taken with your ad (clicks to website for instance). Negative feedback includes those instances when people hide your ad or ask not to see ads from you. It’s all delivered on a 1 to 10 scale and based on real interactions with your ad; there’s a 500 daily impressions minimum in order to receive your first score.


Hay dos conclusiones principales para aprovecharse de los asesoramientos de Lucie y Jon sobre la interpretación del puntaje de relevancia. Cuando tiene un puntaje de ocho o más (de diez), es el momento para promover su anuncio más agresivamente. Ya que tales puntajes se actualizan constantemente, chequear los anuncios muchas veces durante un día. Cuando el puntaje se reduce a un nivel por debajo de ocho, reconfigurar el anuncio.
From Lucie and Jon’s advice, there are a couple of great takeaways and strategies on how successful social media ads look at relevance score. Once you achieve relevance of 8/10 or higher, then promote the ad more heavily. Since relevance scores update in real time, check your ads often. If the score dips below 8/10, adjust the ad.


Resumen
Summary
Como siempre, para aprender de los pioneros de los anuncios sociales es un privilegio para todos nosotros que siguen despues. Uno de los mejores esquemas para formular un anuncio social (en particular, a través de FaceBook) sigue siendo uno del Sr. Noah Kagan. Para llamadas de acción, usar el botón de ‘aprender más. En su encabezamiento, dar algo gratis. En los contenidos del anuncio, mostrar porqué el usuario debe comprometerse. En la descripción del enlace, crear una llamada de acción para realizar el beneficio. Pretender elaborar un anuncio que usa contenidos espontáneos en lugar de un texto que ‘huele de un anuncio’.
As we’re in the early stages of testing out social media ads at Buffer, it’s a real privilege to be able to learn from those who have gone before us. One of the best blueprints I’ve seen for creating a social media ad (particularly a Facebook ad) is this brief list from Noah Kagan.
  • Call to action: Choose “Learn More”
  • Headline: Give away something for free
  • Text: Social proof showing why the reader should care
  • Link Description: Give call to action for them to get benefit 
  • Try to create an ad that uses natural text versus something that seems like an advertisement.
Kevan Lee is a Content Crafter at social-media firm Buffer. You can find him online, tweeting about his writing process, or at home, second-guessing football coaches.

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[1] mecánicas y productos de márketing digital;
[2] futuro de Tijuana como un centro tecnológico;
[3] transferencia de tecnología por emprendedores; así como
[4] comercialización de nuevos productos.
Los mejores debates serán aplicadas por el autor.
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