sábado, 25 de julio de 2015

Márketing Digital (publicidad); 27.07.15: Instagram para/for PyMEs/SMEs...BILINGUAL

If I had a photograph of you,
it’s something to remind me.
I wouldn’t spend my life just wishing.
--A Flock of Seagulls, 1983 https://www.youtube.com/watch?v=opkzgLMH5MA 
Si tuviera una foto de ti,
podría recordarme.
Podría más que desearte.



Resumen. La carta para esta semana discute el medio social de Instagram. Aunque Pinterest podría tener ventajas distintas, Instagram es la red más popular. Probablemente, va a continuar su ascensión ya que Facebook es el dueño ahora de Instagram.
Summary. This week’s letter discusses an up-&-coming social medium: Instagram. Although Pinterest has worthwhile features, it lags in the photo-posting race, not close to a fotp-phinish. This at least temporary market leadership by Instagram likely comes from its parent company, Facebook.
https://lnkd.in/bePeJmQ crear una cuenta; create an account https://lnkd.in/bzKYHgT























































Además, Facebook ha facilitado la vinculación de esta red hasta muchas aplicaciones informáticas (‘apps’) para adaptarse a los lap-tops; para compartir fotos a través de otras redes; y, para administrar la cuenta. El extracto a continuación explica las ventajas de nueve de tales apps, la mayoría de las cuales son gratis, que harán la vida mucho más conveniente.
Additionally, Facebook and Instagram have made the platform friendly to other social networks, particularly (of course) Facebook. This connectivity is indirect through a series of apps in the market-place that manage easily the harder and trickier parts of overseeing an Instagram account. The reading for this week dives into nine readily available and usable apps to make your Instagram time well spent.


































https://lnkd.in/bFnerWr Inteléfonos y FaceBook; F.B. and mobile https://lnkd.in/bCZC2DB
Revisión de los básicos de Instagram. Antes discutir el surgimiento de Instagram, quiero enfatizar que Instagram es un app disponible mediante inteléfonos (Smart-phones) y sirve como una versión fotográfica de Twitter porque las etiquetas (de cualquier tamaño) deberían ser cortas para enfocar la atención en la foto. Las entradas (posts, en inglés) a través de Instagram son principalmente fotos.

Se puede mejorar (en colores y composición) dichas fotos por aprovecharse de filtros. Otros pueden dejar comentarios, de cualquier tamaño, a los que el miembro pueda responder. Instagram tiene la capacidad para subir vídeos muy cortos, también.
Product overview. Before discussing any particulars about Instagram, please do keep in mind that Instagram is an app for your iPhone or Android and basically operates like Twitter with panache. Though the captions of up-loaded pictures can be any length, please don your Twitter thinking cap since the longer the content, the less lilekly it will be read and the more likely it will blunt the visual impact (whether read or not). Most initial posts on Instagram will be photos, though it does permit limited video posting. The neat part of Instagram is that its filters allow you to gussy up the photos before you up-load them. Then come the comments of whatever length. The photo is the fish-bait; the caption is the hook; and, the comments are your angler skills.


La eficacidad de Instagram.  Esta app es perfecta para reforzar una marca digital visualmente en las industrias como la moda, restaurantes o turismo. Si una foto vale un mil palabras, un vídeo corto vale un libro. Como sabemos, la fortaleza de las marcas tradicionales se basa en sus logotipos que actúan como iconos intelectuales, dentro de la mente de consumidores o compradores, para simplificar un mundo con demasiados datos.
Instagram’s pizzazz. Instagram’s visual dimension makes it less a brand-builder and more a brand enforcer. It works best in industries where the visual is everything (fashion, upper-end tourism, fancy food, etc.). We all know that traditional brands have those unforgettable logos that live in our minds as desk-top icons to cut through the clutter of a data-drowning life. Simply said, as in puppy-love, you never get a second chance to make a first impression, pale-face.


Por lo tanto, aunque la marca digital (al menos aparte de vídeos) no tenga la misma fortaleza que aquella tradicional, Instagram puede ampliar el nombre y la discusión de una empresa dentro del mercado por reforzar su valor de propuesta. Como se puede ver por arriba, Instagram está creciendo rápido en la industria de moda por razones evidentes. En este respeto, Instagram es similar a Linked-In en ser dedicado a un segmento (es decir, profesionistas de negocios con Linked-In frente a líderes de culinario, de moda, de turismo, etc. en Instagram).
As I have written in other letters, I do not believe that digital brands are as strong as traditional ones; the one exception may turn out to be videos. Nevertheless, SMEs can elevate their names in the market, and generate discussion, by using Instagram to reinforce their key products. A good example of Instagram’s selective but compelling reinforcement lies in the table above, showing deep penetration into the fashion industry. In a sense, Instagram is like Linked-In. Both are serving self-selected segments (businessmen vs haute couturiers).


Las limitaciones y maneras alrededor de ellas. Instagram no es tan amable a los usuarios desde la vista de manejarse entre cuentas distintas y de subir materiales desde otros dispositivos además de su inteléfono. No obstante,  algunas apps – delineadas en la lectura excelente para esta semana – le apoyarán en algunos aspectos de consumir los contenidos publicados a través de esta app. Pero, si se quiere publicar cosas y tener una cuenta de Instagram, se debe hacerlo mediante su inteléfono. Sin embargo, Instagram es fácil para usar cuando se ha aprovechado de los tutoriales y las instrucciones.
Work-arounds of Instagram’s limitations. Form the view of managing multiple accounts, up-loading posts from devices other than a smart-phone and posting across networks, Instagram is not the best game it town. In any case, apps are available (and discussed in the great reading for this week) that are easy to use that can schedule posts, permit you to comment from other virtual venues and cross-share content. Most posting, however, has to go through your smart-phone. The instructions on Instagram’s web-site will walk you through getting the account set up and get you started in disseminating content.
https://lnkd.in/bD5bAiP  turtoría Instagram tutorial https://lnkd.in/bY2AwEb



















Pensamientos en el uso. Ya que Instagram es una red social, se debería tener en cuenta las necesidades, preferencias y compromiso actual de su audiencia dirigida; FaceBook es útil aquí. Es importante para ejercitar cortesía por fomentar más de compromiso y por ser auténtico sin pausa. 

Alabar a sus seguidores sinceramente. No abusar características como hash-tags (un marcador digital) o emojis (iconos para expresar sentimientos). Para elevar el interés de los usuarios como seguidores posibles, se puede patrocinar un concurso; es fácil con la guía de Instagram.
Thoughts about putting Instagram to work for you. Instagram, as a social medium, requires that you account for consumer tastes, preferences and willingness to engage. Facebook ownership will really help here. To promote your digital brand, you would be wise to exercise some practical courtesies:
  • consistently authentic posting; and,
  • no over-use of hash-tags or emojis.

When starting out in building a following a possible, sponsor a contest (caption this? or submit a funny video). Instagram’s guidance is accessible and easy to follow.











Alerta. Honestamente, no tengo un inteléfono porque, en mi opinión, tal dispositivo me haría grosero. Además, tengo que decirles que he excluido algunas apps mencionadas en la lectura (no enfatizadas en el artículo) para reducir el exceso de información. Si se quiere revisar dichas apps excluidas, por favor hacer clic sobre el enlace de abajo el nombre del autor.
Disclaimer.
I do not own an iPhone or an Android, because having such a device will make me impolite. I have also excluded several apps mentioned in the article.

These apps were de-emphasized. If you would like to read about these apps, please click on the url beneath the author’s name.

Los problemas más frecuentes con Instagram para empresas y algunas soluciones
The Top Frustrating Problems with Instagramming for Business – And How to Fix Them!
KISSMETRICS: BLOG; Daley Rachel; el 10 de Julio de 2015
¿Cómo pueden empresas tomar el tiempo cada día para publicar a las horas más propicias? Instagram no se desarrolló para el márketing tan eficiente. Sin embargo, se puede usar Instagram como una herramienta poderosa que no vaya a ocupar cuatro horas de su día hábil. A continuación, se puede revisar los siete problemas más frecuentes para usuarios de negocios con Instagram, junto con soluciones (es decir, herramientas que puede ahorrar mucho tiempo).
How do businesses find the time to post every day at prime posting times? Instagram wasn’t made for time saving marketing necessarily, but you can make it a serious marketing tool that doesn’t suck 4 hours out of your day with the right tools. I’ve put together a comprehensive list of the Top 7 Most Frustrating Instagram for Business Issues – and best of all, how to solve them with some pretty rad time-saving and automation tools!


Es difícil para publicar dentro durante un día lleno en la oficina
Problem 1: No Time to Post Around Your Optimum Sharing Schedule
Un secreto para obtener más ‘likes’ (me gustas) y acelerar la captación de usuarios mediante fotos publicadas a través de Instagram es hacerlo en las horas preferidas por los internautas dirigidos y por sus seguidores. Aplicaciones informáticas (‘apps’) como Iconosquare pueden indicar tales horas más propicias. ¿Qué se haría si se descubriera que este momento oportuno es a las cinco de la tarde el viernes, cuando se tiene un informe semanal debido a la misma hora?
The secret to getting more likes and engagements on your Instagram photos is to post around the ideal engagement times for your followers. And you should find these optimum posting times with a little research on analytical apps like Iconosquare. What if that research told you that your followers are most active on Fridays at 5:00pm… and darn it that’s right when your weekly reports are due?


Hay algunas apps para Instagram en línea para programar sus publicaciones a través de Instagram. Programar todas las fotos deseadas para publicarse durante la semana cuando se tiene tiempo libre. Adiós, choque de misión.
Well, check out these time-saving scheduling apps for Instagram (I know, it’s been an elusive concept!). Queue up those like-worthy posts when you have the time, and send ‘em out throughout the week. Time crunch nightmare over!


Latergramme es una herramienta en línea gratis. Es fácil para aprovecharse de ella. Con Latergramme, es posible programar la publicación de entradas  (posts) para días futuros por elegir la foto, la etiqueta y los hashtags; luego, se elige la hora y fecha de publicación. Esto es el procedimiento:
  1. elegir y recortar (crop) la foto;
  2. elegir sus hashtags y etiqueta; así como,
  3. elegir la fecha y la hora de diseminación.

Es posible para secuenciar y programar hasta treinta fotos gratis desde su lap-top. Cuando llega la hora de publicación se recibirá un aviso en su inteléfono; sencillamente, hacer clic sobre la notificación y, luego, hacer clic ‘publicar’. Se puede administrar más de una cuenta de un solo lugar.
Latergramme is a rersonal Instagram assistant (who works for free!). This simple-to-use app lets you schedule Instagram posts for future dates – choose your photo, caption, hashtags, and then pick the date and time this post will go out.
  • choose and crop your photo
  • choose your caption and hashtags; and,
  • pick the date and time to go out

You can also queue up and schedule up to 30 free posts from your desktop. 

When it’s time for one of your scheduled posts to go out, you receive a push notification to your phone; click the notification and tap “publish”. You can manage multiple accounts from one spot.
Schedugram provee todas las características de la admón. de Instagram para 300 pesos por mes (si se tiene menos de 10.000 seguidores). Con Schedugram, se puede programar sus entradas futuras, como Latergramme. Pero Schedugram va a publicar las entradas automáticamente. Esta app ha formulado un programa que puede evitar las reglas (en el micro-plazo, al menos) de Instagram sobre publicaciones por terceros. Ventajas incluyen:
  1. habilidad para subir muchas fotos para publicación subsiguiente;
  2. habilidad de edición con Canvas
  3. admón. de varias cuentas.

Aunque Schedugram ha elaborado un método para evitar las reglas de Instagram sobre publicaciones por terceros, se debería seguir siendo auténtico porque algunos usuarios de Schedugram han descubierto que sus entradas no fueran publicadas o fueron eliminadas más tarde por Instagram.
Schedugram provides all the bells and whistles of Instagram management which starts at about $20 a month if you have less than 10,000 followers. With Schedugram you can schedule future posts using a calendar system similar to Latergram, but Schedugram posts it for you. 

This clever app that found a way around Instagram’s third-party posting rules. Beneifts include:
  • bulk photo up-load from desk-top or iPhone;
  • built-in editing through Canva;
  • manage multiple accounts; and,
  • add participants.

Because this app has to work around Instagram’s third-party terms to post for you, some users have found troubles with posts not actually getting posted, or Instagram deleting posts later. Remember to be authentic.
La app (solo para inteléfonos) de Instagram no es fácil para moverse rápido desde una cuenta hacia otra. Sin embargo, se puede usar una app de un tercero para administrar ambas (o más) mediante la app. Schedugram tiene una opción eficaz para cambiarse entre cuentas. Fotogramme es una app gratis 'para estar en dos lugares en el mismo momento’.  Se puede cambiarse entre cuentas sin log-ins múltiples (para acceder cada cuenta distinta). Se puede mirar su feed (información personalizada para su pantalla), ‘gustar’ (hacer clic sobre ‘like’) o comentar, todas tres desde un solo lugar. Desafortunadamente, no se puede subir sus fotos o publicar entradas mediante Fotogramme.
The Instagram app does NOT make it easy to flip between accounts. Here’s the trick – use a third-party app to manage BOTH (and more) accounts from one spot. Schedugram has an awesome option for switching between accounts easily. 

Fotogramme is a free ‘Your Two-Places-At-Once App’ for Balancing Multiple Accounts. Switch between multiple accounts without annoying logins! You can view your feed, comment and like all from one place. You can’t upload or schedule posts on Fotogramme.

Primary (Gramatica anteriormente) tiene más características que Fotogramme (sólo por 30 pesos por mes). Es una herramienta para cambiarse entre varias cuentas sin log-ins ni urls que tendría que hacerse clic cada vez. Se puede priorizar sus hashtags y usuarios / seguidores para facilitar en elegir de las fotos y entradas más interesantes para usted.
Boasting a few more features than Fotogramme at a one-time price of $1.99, Primary (previously Gramatica) is another tool for switching between multiple accounts without cumbersome log-ins with clickable urls. You can make lists of favorite users or hashtags you’re interested in, so photos you’re really interested in are easier to find in your feed!


Es difícil de responder a cada comentario
Problem 3: It’s Tricky to Respond to Every Comment!
Bien, su marca es popular sobre Instagram. Pero, si se esté recibiendo docenas o cientos comentarios para cada publicación, ¿cómo se puede seguir ser actualizado para comprometerse con sus usuarios? InstaCommentor es una app para organizar todos los comentarios para hacer frente con comentarios sin respuestas todavía. Elegir para mirar todos comentarios, o solamente aquellos sin respuestas. Hay opciones para enviar respuestas personalizadas; es posible para responder a varios comentarios simultáneamente. Pero, se tiene que salir una cuenta para entrar otra.
So your brand is popular on Instagram – right on! But if you’re getting tens – even hundreds – of comments for every post,  how are you supposed to keep up that engagement and get to everybody? There’s an app for that: InstaCommentor, your interactive to-do list for responding to IG comments. This app organizes all your incoming comments to more easily manage any un-replied-to comments. Choose to see a list of all comments, and even specifically you have not replied to comments. Easy clicks to knock out personalized replies. You can even reply to multiple commenters at once. You have to log-out and log back in to switch between accounts.
Iconosquare es una app muy eficaz para administrar Instagram; es gratis. Iconosquare muestra una lista de sus postes más recientes, juntos con comentarios sin respuestas todavía.
Iconosquare is ridiculously helpful Instagram manager that almost shouldn’t be free! Iconosquare shows you a list of your latest posts and tells you which comments you haven’t replied to yet.

































Es difícil de editar y administrar sus ‘feeds’ desde las pantallas pequeñas de inteléfonos
Problem 4: Hard to Edit Photos and Manage Feeds from Small Mobile Screens
Instagram es un app principalmente para inteléfonos pero tiene algunas funciones para su lap-top. Se puede mirar su ‘feed’ (presentación de información sobre la pantalla que es personalizada a sus preferencias); comentar; y, ‘gustar’ las fotos. Sin embargo, no se puede publicar ni buscar desde su computadora. Otra vez, Iconosquare está aquí para rescatar el día por permitirle usar Instagram sobre el ordenador personal; se puede publicar, hacer ‘clic’ y dejar comentarios. Ink361 es un visualizador de vanguardia de Instagram para grandes pantallas; no se puede publicar con Ink361, tampoco. Sin embargo, se puede seguir estadísticas sobre su cuenta (fotos con las más ‘likes’, el nivel de captación y comentarios sobre entradas publicadas). Además, es posible para buscar hashtags e internautas; Ink361 sugiere propicios hashtags también.
While primarily mobile, Instagram does have some functions for desktop – you can view your feed and you can comment and like photos. 

BUT, you can’t post anything, and searching is kinda a no-go. That always helpful app, Iconosquare, lets you view your Instagram on your desktop as well. You can comment, like, and follow as well. Ink361 is a stylish big screen Instagram viewer but does not allow posting. 

You can track statistics about your account (e.g., most-liked photos, engagement-to-follower rates, and comments-per-post rates) while you can search for hashtags and users (and Ink361 gives you relevant tags, too).


















Toma mucho tiempo para publicar a través de varios medios sociales
Problem 5: It’s Time Consuming to Post Across Social Media Networks
¿Se quiere diseminar sus publicaciones a través de otras redes? Actualmente, con Instagram, se tiene que entrar cada cuenta manualmente y hacer clic sobre botones para compartir contenidos. Con IFTTT (IF This, Then That), tal dolor de cabeza puede eliminarse. IFTTT añade métodos abreviados la rutina cotidiano. Se debe establecer un ‘récipe’ (una secuencia de mandatos futuros) para asegurar que algo será hecho cuando se está preocupado con otras tareas. Por ejemplo:
  • Si [publicar una foto a través de Instagram],
  • Luego [compartir dicha foto a través de Twitter],
  • ¡et cetera!

Want to make your posts go across your other social networks? 

As of right now, you have to go in manually to Instagram and check the ‘Share’ buttons. BUT, with IFTTT (If This, Then That), that can be done automatically. 

IFTTT is an amazing app that adds shortcuts to your daily routine. Basically, you set up any ‘recipe’ for something you want to happen anytime you do something else. 

So, for example: “If [I post a photo to Instagram] then [share that photo on Twitter]” and so on
Aquí está un ejemplo para guiarle por medio del procedimiento de IFTTT. Se quiere publicar automáticamente una foto en su blog en WordPress cada vez se publica una foto en Instagram con un hashtag específico.
  • Elegir su tarea deseada; por ejemplo, elegir la opción por cada vez que se publica una foto con dicho hashtag. Esto es la parte ‘if’ (si).
  • Ahora, se debe elegir la segunda parte (que corresponde a ‘luego’, o ‘then that’).
  • Buscar el menú hasta WordPress.
  • Al fin, elegir ‘crear un poste de foto’.

I’ll run you through an example of IFTTT’s magic. Say I want to create a photo post on my WordPress blog every time I post a photo to Instagram with a specific tag. 

I pick the action I want. For this example I’m going with the second option – every time I post a photo with a specific tag. First half done, time to choose my “that.” 

I want it to go on my blog, so I scrolled down til I found WordPress. Then choose, “Create a photo post.”
La necesidad para eliminar seguidores, que no están comprometidos, para consolidar la lista
Problem 6: Need to Tidy Up Followers List for Only Quality Connections
Cuando se tiene muchos seguidores, es difícil averiguar cuáles son comprometidos; quién está reciprocando como seguidor de usted; y, quiénes ya no le están siguiendo. Crowdfire (antes, JustUnfollow) puede apoyarle por organizar sus listas de aficionados o seguidores.
Se puede:
  1. determinar quién no está reciprocando su estatus como seguidor; así como,
  2. designar a quiénes que son su ‘amigos’ y a quiénes ya no son.

When your follower list gets up there, it’s hard to see who’s really engaging with you, who’s following you back, and who’s unfollowing you. That’s where Crowdfire (formerly JustUnfollow) comes in.
  1. Organize your followers and fan lists with Crowdfire.
  2. See who’s not following you back (#nonfollowers).
  3. Whitelist and Blacklist people (highlight as ‘friends’ or ‘don’t want to hear from them anymore’).


Promocionar sus fotos de Instagram afuera de Instagram
Problem 7: Promote Your Instagram Photos Outside of Instagram
Hay opciones para compartir su amor de Instagram con los neandertales (e.g., me) que no están sobre Instagram. IFTTT tiene opciones para establecer conectividad entre su cuenta de Instagram y WordPress, Flickr, Facebook, Reddit, Digg, así como, los correos electrónicos. Iconosquare tiene analíticos fuertes; permite a usuarios sin cuentas de Instagram mirar su cartera entera. Sencillamente, crear un enlace que parece como www.iconoquare/su-nombre-de-Instagram. Otros desde afuera Instagram pueden ver sus fotos y comentarios; añadir comentarios; así como, compartir sus fotos a través sus redes. Se puede instalar una app sobre su página de FaceBook mediante Iconosquare, que muestra sus fotos de Instagram debajo de una pestaña distinta. Se puede crear una mini-app (widget) que es una galería de sus imágenes sobre su sitio web o blog.
Here are some options for sharing your Instagram love with the non-instagram world. IFTTT has options for connecting your IG posts to your WordPress site, Flickr, Facebook… even Reddit, Digg, emails. Iconosquare is totally amazing for analytics It also lets people who aren’t on Instagram view your whole portfolio – create a web link that looks something like www.iconosquare/yourinstaname.

Others can even see comments, add their own comments, and share your IG photos on their other social media accounts. You can install an app on Facebook through your Iconosquare, that displays your IG images on a separate tab. You can create a photo gallery widget that shows off your latest IG images right on your website or blog.


Para resumir, aquí está las apps destacada en este extracto y porqué son deseables para usted.
As a refresher, here’s a quick re-cap of all the apps I’ve mentioned here, and why you’d want ‘em.
Latergramme – programar postes futuras con notificaciones para publicarlas (gratis)
Schedugram – programar entradas y administrar cuentas, usuarios y recibir algunos datos (pagar)
Fotogramme – cambiarse entre cuentas fácilmente para dejar comentarios y para ‘gustar’; no se puede publicar; solo para inteléfonos (gratis)
Primary – cambiarse entre varias cuentas; manejar su ‘feed’ (mostradas personalizadas a su cuenta); crear favoritos y listas; dejar comentarios; gustar (pagar)
InstaCommenter – administrar comentarios entre aquellos con respuestas y aquellos sin respuestas (pagar)
Ink361 – ver entradas sobre gran pantalla; dejar comentarios; gustar; no se puede publicar (gratis)
IFTTT – compartir a través de otras redes (gratis)
Crowdfire – administrar su lista de seguidores (gratis)
Iconosquare – ver su ‘feed’ sobre gran pantalla; administrar y responder a comentarios; promocionar su Instagram fotos para aquellos que no sean miembros de Instagram (gratis)
Latergramme – Schedules posts for future dates, then sends you push notifications (free!)
Schedugram – Covers post scheduling, multiple accounts, multiple users, and some analytics (not free)
Fotogramme – Easily switch between multiple accounts for commenting and liking – can’t post, mobile only (free)
Primary – Switch between multiple accounts, filter your feed, create favorites lists and comment/like ($1.99)
InstaCommenter – Manage incoming comments into “Replied” and “Not Replied” lists ($1.99)
Ink361 – View your Instagram on a desktop for big screen commenting and liking – can’t post (free)
IFTTT – Handy systems for sharing posts across other social media – and more! (free)
Crowdfire – Easily manage your follower list (free)
Iconosquare – Useful analytics, view your feed on a desktop, manage and reply to comments, promote your Instagram for non-instagram users (free!)
Rachel Daley is the content manager at MadeFreshly, the simplest online store platform that truly helps you succeed in business. Related posts:























































































































































































































































































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[1] mecánicas y productos de márketing digital;
[2] futuro de Tijuana como un centro tecnológico;
[3] transferencia de tecnología por emprendedores; así como
[4] comercialización de nuevos productos.
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