“The more things change, the more they stay the same.”
“Plus ça change, plus c'est la même chose.”
“Lo más que se cambia, lo más que sigue
siendo lo mismo.”
Jean-Baptiste
Alphonse Karr, (1808-1890; c. 1840)
Resumen. Esta carta explica una red social que no es popular en México
todavía. Hay muchos foros sociales en el mercado como “Yahoo! Questions” o
“Páginas Amarillas” en los que clientes, consumidores y compradores
prospectivos interactúan. Sin embargo algunos son mejores que otros. En el
caso de Quora, el foro masivo tiene antepasados con sangre azul: empleados
antiguos de FaceBook.
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Summary. By conventional
standards, with less than one million members, Quora is too small to be
included among the well-known social networks and media like GOOGLE+,
FaceBook or Linked-In. Yet Quora provides digital marketers and tech
start-ups with one asset that may make or break either: actionable
intelligence. Founded by people at FaceBook, thus far, Quora´s biggest value
lies in the quality of its participants.
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Discusión sobre Quora. Quora provee al emprendedor la oportunidad, como
los grupos de expertos de Linked-In, para dirigirse a una audiencia
especificada para establecerse como un miembro con conocimientos en virtud de
la experiencia implícita y subyacente de la pregunta abierta. Además, como
Linked-In otra vez, Quora patrocina una plataforma para publicar artículos.
Tales aspectos crean un medio ideal para el márketing de contenidos. La
diferencia en este caso es la calidad de los participantes.
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What
is Quora? Like other social networks, Quora is a collection of people who
interact on diverse themes through question-and-answer fora on pointed
topics. Unlike information dumpsters like Yelp, which also provide information
through one-way customer commentary, or Yahoo! Questions, which operate more
like chat rooms, Quora can do a lot to establish newbie’s presence in a
market through phrasing questions in a manner connoting expertise. If these ‘loaded’
questions gain up-votes, bravo!
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Más allá de esta
oportunidad para profundizar el nombre en el mercado que se basa en
conocimientos, experiencia y una propuesta de valor distintiva, Quora
presenta un foro por medio de que se puede colaborar con clientes
potenciales, especialmente cuando ambos lados de una transacción futura son
empresas o profesionistas. Con las preguntas dirigidas a los clientes
posibles, la empresa puede comprometerse con prospectos para descubrir los
términos de la venta eventual.
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Quora
is better suited for B2B interactions and, in this respect, shares two
crucial similarities with Linked-In: the ability to direct questions and
discussions toward interested participants (like the specialty groups in
Linked-In) as well as providing a publishing platform on Linked-In to
disseminate information that will differentiate a company in a typically
competitive market. These key similarities enable active participants to
engage their customers more deeply and collaborate toward a viable product.
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En esta manera,
entonces, se puede recoger inteligencia de alta calidad. Mientras que los
analíticos de GOOGLE u otros medios sociales pueden generar muchos datos que
pueden apoyar el esfuerzo para diseñar las páginas en las redes sociales o en
la optimización del sitio web, tal información es análogo a la inteligencia
de señales recopilada por la Agencia de Seguridad Nacional en los estados
Unidos (es decir, en inglés, signals intelligence).
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The
operative analogy here is the murky world of espionage. The analytics
provided by GOOGLE, FaceBook et al. is more like the signals intelligence
provided by the National Security Agency. Thought it provides its information
through a virtual channel, Quora generates the traditional cloak-and-dagger
humint (human intelligence) gleaned from informants by the CIA. If a start-up
can interpret that information correctly, Quora can be instrumental in later
success.
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https://lnkd.in/bWpQwmu el mundo de GOOGLE https://lnkd.in/bmmrpEt GOOGLE
is the base https://lnkd.in/b3bvJV6
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En la misma manera,
por tanto, la inteligencia generada dentro de los varios foros de Quora es
similar a la inteligencia humana (es decir, humint). Por tanto, esto tipo de
inteligencia, es de mejor calidad que es más ‘accionable’. Tal información
contiene la intuición que puede informar la próxima innovación. Como siempre,
los conceptos tras de Quora – y foros como Quora – tienen sus raíces en
conceptos anteriores de publicidad tradicional.
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To
extend the Intel analogy to the breaking, one can argue that Quora can
provide actionable intelligence, with which a start-up can reconfigure its
minimum viable product toward a better solution to an unmet need. What will
differentiate winners from losers in the hyper-competitive world of
technology is taking the same set of facts to create better outcomes for
customers. This requires an intuition that data dinks simply lack.
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En este caso, el
concepto tradicional es aquello de los grupos enfocados en los que algunas
personas, como clientes posibles, participaron en una discusión sobre
productos alternativos como prototipos o conceptos antes de llevarlos al
mercado. A causa de este valor de conocimientos, y no de la rentabilidad, la
tasa de retorno sobre la inversión no existe.
Después de todo, en la guerra, la inteligencia militar no puede ganar
la batalla sólo; pero tal información puede propiciar la victoria.
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Like
so many other ‘disruptive’ concepts inherent in digital marketing the
concepts underlying Quora’s strength are nothing new. Basically, one can view
Quora in many ways as a socially networked arena of focus groups. Two or
three generations ago, the ad-men often tested concepts out on small groups
of people deemed to be representative samples of the larger demographic
groups targeted by the product being contemplated or to be advertised. As
such, there is no marketing RoI to be had.
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Implicaciones para Tecnojuana. Aunque la versión de Quora en español no es disponible
todavía, los tijuanenses son generalmente bilingües. Cuando Quora tenga una
tal versión, anticipada en el próximo año, su eficacia será muy evidente para
esas empresas interesadas en extender los alcances de su mercado en los
U.S.A. Junto con Linked-In, un emprendedor en Baja California podrá elaborar
una personalidad compuesta de su cliente que es más precisa y, eventualmente,
rentable.
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Tecnojuana
as an unfocussed group. It may seem odd that this bilingual letter
is discussing a social network available only in English. Nevertheless, and
in view of the claim by Quora that it will soon roll-out in other languages,
Tijuana is a bilingual city and most start-ups can avail themselves of this
network. The attraction for the TJ ‘ecosystem’ (sic) is that, together with
Linked-In, Quora would provide a very powerful intelligence tool for
companies seeking to push into the United States.
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Una guía para nuevos usuarios de Quora como recurso de márketing
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Beginner’s Guide to Quora: The Most Helpful
Uses for Marketers
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BUFFERSOCIAL; Lee, Kevan; el 04 de junio 2015
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Un
sitio muy visible ahora es ‘Quora’, un foro en línea de preguntas y
respuestas compartida dentro de una comunidad de usuarios. ¿Qué puede hacer
un mercadotécnico con Quora? Desde el
establecimiento de pericia hasta la creación y divulgación de contenidos,
Quora tiene mucho para ofrecerse al profesional digital.
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One
site that keeps coming up for us is Quora, the community-fueled
question-and-answer site. What all can a marketer do with Quora? From content
ideas to establishing authority to content creation and so much more, Quora
has a lot to offer—even by spending just a few minutes there each day.
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Se
puede entrar o responder a una pregunta en Quora; la comunidad vota sobre las
respuestas más útiles. Se puede dirigir sus respuestas a usuarios enumerados
por pedirles por sus opiniones de pericia, junto con aquellos de otros
miembros de la comunidad. Como la plataforma para publicar contenidos, se
puede diseminar sus escritos a través de la red de Quora.
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Anyone
can ask and answer questions. And the community votes on which answers are
most helpful. You can target your question to specific Quora users, asking
them specifically to weigh in with an answer along with others in the
community. You can publish content on Quora, just like LinkedIn’s publishing
platform.
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Para los
mercadotécnicos, hay varios razones para desplegar Quora para el márketing digital
con esos ejemplos citados de KISSmetrics y el blog ‘divr.it’:
Por supuesto, la
meta no es la generación de retornos sobre su inversión pero la diseminación
y acumulación de conocimientos. Por tener en cuenta este hecho de
rentabilidad limitada, aquí están doce ventajas de Quora para mercadotécnicos.
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For
marketers, there are a handful of really great reasons why Quora might be
worth considering…[from]…the KISSmetrics and dlvr.it blogs list some of the
best:
Of
course, gaining direct ROI from Quora is not the number one goal…the aim [is]
to spread knowledge. With this in mind, here are 12 quick ways that marketers
can get the most out of Quora, in as little as five minutes per day
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Las estrategias de Quora
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Quora marketing strategies
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Crear un perfil optimizado
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1. Create the optimal Quora profile
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Quora
muestra los primeros cincuenta caracteres (letras y números) de su perfil (su
nombre y biografía) como una etiqueta por arriba de cada respuesta; se puede
extender su marca. Mencionar su nombre al principio para aprovecharse de sus
cincuenta caracteres. Es posible para mencionar su pericia en ingeniería en
las respuestas sobre ingenierías y aquella de márketing con respuestas sobre
mercadotecnia.
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Quora
shows the first 50 characters of your profile (your name and bio) as a
tagline above your answer. This is a great opportunity to extend a little
branding. Mention your brand name as close to the beginning as you can and
make the most of your 50 characters. So you could mention your social media
expertise when answering social media questions and your engineering
expertise when answering questions about code.
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Para establecer una
biografía específica, hacer clic sobre la página de perfil. Hay la columna
con temas de competencia. A lado de cada tema, hay un enlace para describir
la experiencia. Por hacer clic aquí, se puede insertar una biografía dirigida
a este tema. Después de haberlo logrado esas biografías, completar su
perfile.
Si se está nuevo a
Quora, invertir poco tiempo para ojear algunas respuestas y emitir un voto
positivo (hacer un ‘upvote’) ellas que le gusten. Tales upvotes se muestran
en su perfil para señalar a la comunidad que es activado.
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To
set up a topic-specific bio, click on your profile page. In the right column,
you’ll see a list of “Knows About” topics. Next to each topic is a link to
“Describe your experience.” Clicking here will let you set the topic-specific
bio. After this, go ahead and complete your Quora profile as much as
possible.
….[lf]
you’re brand new to Quora, spend some quick time browsing the answers and
upvoting any that catch your eye. Upvotes appear on your public profile
straight away and can be a good sign that you’re active on the site.
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Seguir temas mediante notificaciones
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2. Track topics with notifications
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Se puede aprender
lo que otras están discutiendo dentro de la industria; se puede recibir tales
preguntas y respuestas enviadas cada día mediante un correo electrónico. Para
comenzar, entrar el tema deseado para seguir. Se va a mirar una lista de
‘auto-sugerencias’ para elegir la página deseada; cuando se llega a la página
elegida, una lista secundaria de temas relacionados para seguir parece al
lado. Se puede buscar y elegir otras internautas para seguir y recibir
notificaciones electrónicas de sus respuestas más recientes.
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You
can learn what people are asking about your industry. And you can have these
questions and answers sent to your inbox every day. To get started, simply
type into Quora’s search box the topic you’d like to follow. Quora will give
you a list of autocompleted suggestions, and when you click through to a
topic page, you’ll even see an extra list of related topics to follow along
the side. You can also search for users to follow and be notified of their
newest answers.
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Encontrar las preguntas más oportunas para
responder
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3. Find the best questions to answer
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Si
se está búscando para una estrategia para participar en Quora, hay varios
asuntos para tener en cuenta. Buscar su tema para limitar las preguntas
posibles. Elegir un tema relevante a sus negocios sobre lo que se ha escrito
hace poco o para lo que se tiene estadísticos. Buscar las discusiones con
muchos upvotes. Encontrar nuevas preguntas para involucrarse.
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If
you’re looking for a strategic way to answer questions, here are some things
to consider. Search for your chosen topic. This will narrow down the
questions significantly. Choose a topic that fits your business, that you’ve
written about recently, or that you have meaningful stats for. Find threads
with lots of upvotes. Find new questions.
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Responder con autoridad
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4. Answer a question with authority
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Como
se divulga sus conocimientos, se acumula pericia e influencia. Tal vez, el
beneficio más mostrable para mercadotécnicos es ser visto como un experto
sobre un tema particular. Responder a una pregunta de manera que provee mucho
valor y su influencia se crecerá rápido. El blog, ‘Crazy Egg’ argumenta que
las respuestas más eficaces en Quora proveen estadísticos o fuentes de
información; es decir, un buena respuesta concisa que apunta a sus lectores
hacia un recurso. Se puede añadir un enlace hasta su blog para elaborar su
pericia.
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As
you spread knowledge, you gain expertise and influence. Perhaps Quora’s most
immediate benefit for marketers is being seen as an authority on a certain
topic. Answer a question, provide great value, and your influence will soar. The
Crazy Egg blog calls the best Quora answers those that provide statistics,
sources, and references—a good and short answer that points to an external
resource. You can add a link to…info… available in longform on your blog or
website.
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Responder otra vez esa preguntas
enfrentadas en su blog (y vincular ambos uno a otro)
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5. Re-answer questions you’ve answered in
your blog (and link to your answer)
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Ahora,
se puede generar un valor continuo de sus escrituras por mucho tiempo después
la diseminación inicial. Por ejemplo, se ha escrito un artículo como varias
respuestas para una pregunta o problema común. Tomar esta carta de blog y
extraer las preguntas que se ha resuelto y buscarlos a través de Quora. Así,
se puede compartir sus respuestas para las preguntas dentro de Quora con
enlaces hacia su carta para proveer más detalles.
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Now
we’re getting…into…making your blog posts and articles provide value long
after they’ve published. Say you’ve written an article with a lot of answers
on a common question or problem. Take that blog post, dig out the questions
that you’ve answered, and go find these questions on Quora. Then you can
simply share your answers to the Quora questions, linking back to the blog
post for complete details.
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Crear una pagina empresarial sobre Quora
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6. Build a Quora page for your business
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Similar
a Wikipedia, se puede formular una página sobre cualquier tema. Es una
oportunidad inmediata para elaborar una página para su empresa. Primero,
buscar el nombre de su empresa en Quora; si, no hay una página con este
nombre en los resultados generados por la búsqueda, se puede hacer clic sobre
el enlace, ‘crear tema’, por debajo del cuadro ‘añadir pregunta’. Es una manera eficaz para verificar su
identidad empresarial en Quora y para acumular algunos homenajes para
enfatizar su marca a través de la comunidad de Quora.
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Much
like Wikipedia, anyone can create a page on Quora about anything. This makes
for a great chance to build a company page for your business. To do so, start
by searching for your business’s name in Quora. From the results page, if you
don’t see the name listed as a topic, you can look in the right sidebar
underneath the “Add Question” box and click the link to “Create Topic.” For
you, it’s a great way to add a bit of social proof and testimonials to your
brand’s presence on Quora.
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Investigar una tema
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7. Perform research on a topic
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¿Cuáles
son las preguntas populares en Quora? Una buena fuente de temas para su blog.
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What
are people asking on Quora? These questions can lead to great blog posts.
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Encontrar contenidos populares fácilmente y
rápido
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8. Get quick & easy crowdsourced
content
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Esta
idea de contenidos sugeridos masivamente se basa en la idea de un blog que
acumula comentarios. Preguntar a otros usuarios interesados para opiniones e
integrarlas en un ensayo. Dentro de Quora, se puede solicitar a otros por sus
experiencias verdaderas (en lugar de una pregunta estrecha con un sola
respuesta). ¿Cuál es un buen plan de márketing a través de los medios
sociales? ¿Cómo puedo ganar más suscritores? ¿Cuál blog es lo mejor para
márketing por medio de correos electrónicos?
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This
idea of crowdsourced content follows a bit in the mold of a roundup post. Ask
people their opinion on a topic and collect all their answers into an
article. With Quora, you can ask for stories or experiences that people have
had (rather than a specific, closed question with a single right answer)…[such
as]:
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Invitar a usuarios
dirigidos para responder la pregunta. Se puede elegir esta opción después de
haber publicado su pregunta en Quora. Buscar usuarios con las características
siguientes:
Si se conoce a los
expertos en su área, se puede encontrarles y pedirles por una respuesta. Al
recibir las repuestas, se tendrá la basa para una buena escritura colectiva
(roundup) con una variedad de fuentes e insumos.
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….[Invite]
certain Quora users to answer the question. You’ll see this option after
you’ve posted your question to Quora. Look for Quora users with the following
qualifications in mind:
If
you know who the experts in your field are, you can look them up by name and
ask them to answer. Once the answers come in, you’ll have the basis for an
excellent roundup post with a good variety of sources and input.
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Descubrir nuevas ideas para encabezamientos
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9. Discover new headline ideas
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Entrar
su palabra clave (keyword) en una búsqueda. Filtrar sus resultados de
búsqueda para mostrar preguntas. Con esos resultados, se puede aprender la
manera que usuarios formulan sus preguntas sobre el keyword para que se pueda
elaborar sus contenidos.
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Type
in your keyword into a Quora search. Filter the results to only show
questions. What you’ll see on the results page is how people ask their
questions about your chosen keyword and, therefore, how you can frame your
content.
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Ayuda con atención al cliente e influencia
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10. Help with customer support and
influence
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Un
gran beneficio de Quora es el establecimiento de su autoridad en línea.
Desplegar Quora para proveer atención a sus clientes para influir
positivamente la discusión de sus productos (es decir, su reputación en línea).
Con Quora, se puede comunicarse directamente con clientes.
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One
of the biggest benefits for Quora is building authority. Use Quora to provide
customer support to your users and to provide a positive influence to
discussions about your product…Quora lets you communicate directly with
customers.
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Analizar las estadísticas
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11. Analyze your Quora stats
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Quora provee
estadísticas analíticos gratis con un desglose de los números como visitas,
upvotes, y compartires para cada uno de esas categorías:
Por mirar su página
de impresiones personalizadas, se puede obtener una evaluación general de
quién ha leído sus repuestas. Se puede averiguar los caminos para acumular
seguidores..
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Quora
provides free analytics for all users, showing you a detailed breakdown of views,
upvotes and shares for each of the following categories:
By
visiting your personal views page, you can also obtain an overall assessment
of who’s seen your answers. A quick glance through these stats will tell you
which avenues can give you the most coverage.
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Publicar un blog para reciclar sus contenidos
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12. Start a Quora blog to repurpose your
content
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Se puede elabora y
publicar un blog y personalizar el nombre, la url y la descripción. Luego,
añadir los contenidos preferidos.
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You’ll
be able to create a blog and customize its name, URL, and description. Then,
add whatever content you choose.
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Formular sus respuestas de manera atractiva
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13. Format your answers in an eye-catching
way
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Quora
no tiene mucha reputación como una red visual. Sin embargo, muchas respuestas
añaden imágenes para amplificar sus respuestas. Más allá de apoyar los
contenidos, tales imágenes pueden captar la atención de usuarios. Hay algunas
técnicas para mejorar la apariencia de las respuestas. Poner en negrita y cursiva las etiquetas.
Enumerar o poner en forma de puntos y enlacer el texto. Mencionar a otros
usuarios (con @).
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Quora
may not be known much as a visual network. Many of the top Quora users add
images to their answers to help support their point. And these images, while
first of all helpful, are also great attention-getters. Here are some
formatting tips to try:
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Un resumen por KISSmetrics.
Formular un perfil
sobresaliente para esos usuarios que quieran aprender más de usted puede
hacerlo y dirigirse hacia su sitio web, blog o perfiles sociales. Seguir los
temas de su industria. Participar activamente en Quora por publicar preguntas
estimulantes y proveer respuestas propicias. Cuando es oportuno, incluir
enlaces de referencia (back-links) hasta contenidos en su sitio web para más
información.
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I love this recap from KISSmetrics…
Create
a great profile so that anyone who wants to learn more about you can do so
and be able to click through to your website or other social profiles. Follow
topics in your industry. Become an active participant on these topics by
posting thought-provoking questions and valuable answers. When appropriate,
include links back to content on your website for more information.
|
ABOUT
KEVAN LEE: Content
crafter at Buffer. You can find me online, tweeting about my writing process,
or at home, second-guessing football coaches. Live simply, give generously,
beat cancer.
|
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[1] mecánicas y productos de márketing digital;
[2] futuro de Tijuana como un centro tecnológico;
[3] transferencia de tecnología por emprendedores; así como
[4] comercialización de nuevos productos.
Los mejores debates serán aplicadas por el autor.
¡Vamos Tijuana!