domingo, 28 de junio de 2015

Márketing Digital; 29.06.15: nuevo tipo de información; Quora & human intel on-line...BILINGUAL

“The more things change, the more they stay the same.”

“Plus ça change, plus c'est la même chose.”    

“Lo más que se cambia, lo más que sigue siendo lo mismo.”

Jean-Baptiste Alphonse Karr, (1808-1890; c. 1840)


Resumen. Esta carta explica una red social que no es popular en México todavía. Hay muchos foros sociales en el mercado como “Yahoo! Questions” o “Páginas Amarillas” en los que clientes, consumidores y compradores prospectivos interactúan. Sin embargo algunos son mejores que otros. En el caso de Quora, el foro masivo tiene antepasados con sangre azul: empleados antiguos de FaceBook.
Summary. By conventional standards, with less than one million members, Quora is too small to be included among the well-known social networks and media like GOOGLE+, FaceBook or Linked-In. Yet Quora provides digital marketers and tech start-ups with one asset that may make or break either: actionable intelligence. Founded by people at FaceBook, thus far, Quora´s biggest value lies in the quality of its participants.


Discusión sobre Quora. Quora provee al emprendedor la oportunidad, como los grupos de expertos de Linked-In, para dirigirse a una audiencia especificada para establecerse como un miembro con conocimientos en virtud de la experiencia implícita y subyacente de la pregunta abierta. Además, como Linked-In otra vez, Quora patrocina una plataforma para publicar artículos. Tales aspectos crean un medio ideal para el márketing de contenidos. La diferencia en este caso es la calidad de los participantes.
What is Quora? Like other social networks, Quora is a collection of people who interact on diverse themes through question-and-answer fora on pointed topics. Unlike information dumpsters like Yelp, which also provide information through one-way customer commentary, or Yahoo! Questions, which operate more like chat rooms, Quora can do a lot to establish newbie’s presence in a market through phrasing questions in a manner connoting expertise. If these ‘loaded’ questions gain up-votes, bravo!
Linked-In and Quora are complementary  https://lnkd.in/bWKazmY Linked-In funciona bien con Quora
Más allá de esta oportunidad para profundizar el nombre en el mercado que se basa en conocimientos, experiencia y una propuesta de valor distintiva, Quora presenta un foro por medio de que se puede colaborar con clientes potenciales, especialmente cuando ambos lados de una transacción futura son empresas o profesionistas. Con las preguntas dirigidas a los clientes posibles, la empresa puede comprometerse con prospectos para descubrir los términos de la venta eventual.
Quora is better suited for B2B interactions and, in this respect, shares two crucial similarities with Linked-In: the ability to direct questions and discussions toward interested participants (like the specialty groups in Linked-In) as well as providing a publishing platform on Linked-In to disseminate information that will differentiate a company in a typically competitive market. These key similarities enable active participants to engage their customers more deeply and collaborate toward a viable product.
En esta manera, entonces, se puede recoger inteligencia de alta calidad. Mientras que los analíticos de GOOGLE u otros medios sociales pueden generar muchos datos que pueden apoyar el esfuerzo para diseñar las páginas en las redes sociales o en la optimización del sitio web, tal información es análogo a la inteligencia de señales recopilada por la Agencia de Seguridad Nacional en los estados Unidos (es decir, en inglés, signals intelligence).
The operative analogy here is the murky world of espionage. The analytics provided by GOOGLE, FaceBook et al. is more like the signals intelligence provided by the National Security Agency. Thought it provides its information through a virtual channel, Quora generates the traditional cloak-and-dagger humint (human intelligence) gleaned from informants by the CIA. If a start-up can interpret that information correctly, Quora can be instrumental in later success.
En la misma manera, por tanto, la inteligencia generada dentro de los varios foros de Quora es similar a la inteligencia humana (es decir, humint). Por tanto, esto tipo de inteligencia, es de mejor calidad que es más ‘accionable’. Tal información contiene la intuición que puede informar la próxima innovación. Como siempre, los conceptos tras de Quora – y foros como Quora – tienen sus raíces en conceptos anteriores de publicidad tradicional.
To extend the Intel analogy to the breaking, one can argue that Quora can provide actionable intelligence, with which a start-up can reconfigure its minimum viable product toward a better solution to an unmet need. What will differentiate winners from losers in the hyper-competitive world of technology is taking the same set of facts to create better outcomes for customers. This requires an intuition that data dinks simply lack.
En este caso, el concepto tradicional es aquello de los grupos enfocados en los que algunas personas, como clientes posibles, participaron en una discusión sobre productos alternativos como prototipos o conceptos antes de llevarlos al mercado. A causa de este valor de conocimientos, y no de la rentabilidad, la tasa de retorno sobre la inversión no existe.  Después de todo, en la guerra, la inteligencia militar no puede ganar la batalla sólo; pero tal información puede propiciar la victoria.
Like so many other ‘disruptive’ concepts inherent in digital marketing the concepts underlying Quora’s strength are nothing new. Basically, one can view Quora in many ways as a socially networked arena of focus groups. Two or three generations ago, the ad-men often tested concepts out on small groups of people deemed to be representative samples of the larger demographic groups targeted by the product being contemplated or to be advertised. As such, there is no marketing RoI to be had.


Implicaciones para Tecnojuana. Aunque la versión de Quora en español no es disponible todavía, los tijuanenses son generalmente bilingües. Cuando Quora tenga una tal versión, anticipada en el próximo año, su eficacia será muy evidente para esas empresas interesadas en extender los alcances de su mercado en los U.S.A. Junto con Linked-In, un emprendedor en Baja California podrá elaborar una personalidad compuesta de su cliente que es más precisa y, eventualmente, rentable.
Tecnojuana as an unfocussed group. It may seem odd that this bilingual letter is discussing a social network available only in English. Nevertheless, and in view of the claim by Quora that it will soon roll-out in other languages, Tijuana is a bilingual city and most start-ups can avail themselves of this network. The attraction for the TJ ‘ecosystem’ (sic) is that, together with Linked-In, Quora would provide a very powerful intelligence tool for companies seeking to push into the United States.


Una guía para nuevos usuarios de Quora como recurso de márketing
Beginner’s Guide to Quora: The Most Helpful Uses for Marketers
BUFFERSOCIAL; Lee, Kevan; el 04 de junio 2015
Un sitio muy visible ahora es ‘Quora’, un foro en línea de preguntas y respuestas compartida dentro de una comunidad de usuarios. ¿Qué puede hacer un mercadotécnico con Quora?  Desde el establecimiento de pericia hasta la creación y divulgación de contenidos, Quora tiene mucho para ofrecerse al profesional digital.
One site that keeps coming up for us is Quora, the community-fueled question-and-answer site. What all can a marketer do with Quora? From content ideas to establishing authority to content creation and so much more, Quora has a lot to offer—even by spending just a few minutes there each day.


Se puede entrar o responder a una pregunta en Quora; la comunidad vota sobre las respuestas más útiles. Se puede dirigir sus respuestas a usuarios enumerados por pedirles por sus opiniones de pericia, junto con aquellos de otros miembros de la comunidad. Como la plataforma para publicar contenidos, se puede diseminar sus escritos a través de la red de Quora.
Anyone can ask and answer questions. And the community votes on which answers are most helpful. You can target your question to specific Quora users, asking them specifically to weigh in with an answer along with others in the community. You can publish content on Quora, just like LinkedIn’s publishing platform.


Para los mercadotécnicos, hay varios razones para desplegar Quora para el márketing digital con esos ejemplos citados de KISSmetrics y el blog ‘divr.it’:
  • presentarse a los usuarios (https://lnkd.in/bcDrbSv);
  • establecer su dominio intelectual en línea;
  • acumular aprendizaje; y,
  • contestar dudas sobre su producto o servicio
  • inteligencia (mediante las preguntas de otros).

Por supuesto, la meta no es la generación de retornos sobre su inversión pero la diseminación y acumulación de conocimientos. Por tener en cuenta este hecho de rentabilidad limitada, aquí están doce ventajas de Quora para mercadotécnicos.
For marketers, there are a handful of really great reasons why Quora might be worth considering…[from]…the KISSmetrics and dlvr.it blogs list some of the best:
  1. Gain exposure to Quora’s 775,000+ monthly visitors [in the U.S. alone]
  2. Build expertise and authority on your chosen topic
  3. Learn from others—users, customers, industry experts
  4. Answer questions about your product
  5. Find out the questions people are asking about your product or industry

Of course, gaining direct ROI from Quora is not the number one goal…the aim [is] to spread knowledge. With this in mind, here are 12 quick ways that marketers can get the most out of Quora, in as little as five minutes per day
Las estrategias de Quora
Quora marketing strategies
Crear un perfil optimizado
1. Create the optimal Quora profile
Quora muestra los primeros cincuenta caracteres (letras y números) de su perfil (su nombre y biografía) como una etiqueta por arriba de cada respuesta; se puede extender su marca. Mencionar su nombre al principio para aprovecharse de sus cincuenta caracteres. Es posible para mencionar su pericia en ingeniería en las respuestas sobre ingenierías y aquella de márketing con respuestas sobre mercadotecnia.
Quora shows the first 50 characters of your profile (your name and bio) as a tagline above your answer. This is a great opportunity to extend a little branding. Mention your brand name as close to the beginning as you can and make the most of your 50 characters. So you could mention your social media expertise when answering social media questions and your engineering expertise when answering questions about code.

Para establecer una biografía específica, hacer clic sobre la página de perfil. Hay la columna con temas de competencia. A lado de cada tema, hay un enlace para describir la experiencia. Por hacer clic aquí, se puede insertar una biografía dirigida a este tema. Después de haberlo logrado esas biografías, completar su perfile.
  • una sección sobre usted
  • sus áreas de pericia
  • sus intereses
  • sus ciudades
  • su educación
  • previos empleos; y,
  • conectarse con otras cuentas de los medios sociales

Si se está nuevo a Quora, invertir poco tiempo para ojear algunas respuestas y emitir un voto positivo (hacer un ‘upvote’) ellas que le gusten. Tales upvotes se muestran en su perfil para señalar a la comunidad que es activado.
To set up a topic-specific bio, click on your profile page. In the right column, you’ll see a list of “Knows About” topics. Next to each topic is a link to “Describe your experience.” Clicking here will let you set the topic-specific bio. After this, go ahead and complete your Quora profile as much as possible.
  1. Add a detailed About Me section
  2. Add your areas of expertise
  3. Add your interests
  4. Your cities
  5. Schools & colleges you’ve attended
  6. Previous companies
  7. Connect your other social media accounts

….[lf] you’re brand new to Quora, spend some quick time browsing the answers and upvoting any that catch your eye. Upvotes appear on your public profile straight away and can be a good sign that you’re active on the site.


Seguir temas mediante notificaciones
2. Track topics with notifications
Se puede aprender lo que otras están discutiendo dentro de la industria; se puede recibir tales preguntas y respuestas enviadas cada día mediante un correo electrónico. Para comenzar, entrar el tema deseado para seguir. Se va a mirar una lista de ‘auto-sugerencias’ para elegir la página deseada; cuando se llega a la página elegida, una lista secundaria de temas relacionados para seguir parece al lado. Se puede buscar y elegir otras internautas para seguir y recibir notificaciones electrónicas de sus respuestas más recientes.
You can learn what people are asking about your industry. And you can have these questions and answers sent to your inbox every day. To get started, simply type into Quora’s search box the topic you’d like to follow. Quora will give you a list of autocompleted suggestions, and when you click through to a topic page, you’ll even see an extra list of related topics to follow along the side. You can also search for users to follow and be notified of their newest answers.
Encontrar las preguntas más oportunas para responder
3. Find the best questions to answer
Si se está búscando para una estrategia para participar en Quora, hay varios asuntos para tener en cuenta. Buscar su tema para limitar las preguntas posibles. Elegir un tema relevante a sus negocios sobre lo que se ha escrito hace poco o para lo que se tiene estadísticos. Buscar las discusiones con muchos upvotes. Encontrar nuevas preguntas para involucrarse.
If you’re looking for a strategic way to answer questions, here are some things to consider. Search for your chosen topic. This will narrow down the questions significantly. Choose a topic that fits your business, that you’ve written about recently, or that you have meaningful stats for. Find threads with lots of upvotes. Find new questions.


Responder con autoridad
4. Answer a question with authority
Como se divulga sus conocimientos, se acumula pericia e influencia. Tal vez, el beneficio más mostrable para mercadotécnicos es ser visto como un experto sobre un tema particular. Responder a una pregunta de manera que provee mucho valor y su influencia se crecerá rápido. El blog, ‘Crazy Egg’ argumenta que las respuestas más eficaces en Quora proveen estadísticos o fuentes de información; es decir, un buena respuesta concisa que apunta a sus lectores hacia un recurso. Se puede añadir un enlace hasta su blog para elaborar su pericia.
As you spread knowledge, you gain expertise and influence. Perhaps Quora’s most immediate benefit for marketers is being seen as an authority on a certain topic. Answer a question, provide great value, and your influence will soar. The Crazy Egg blog calls the best Quora answers those that provide statistics, sources, and references—a good and short answer that points to an external resource. You can add a link to…info… available in longform on your blog or website.
Responder otra vez esa preguntas enfrentadas en su blog (y vincular ambos uno a otro)
5. Re-answer questions you’ve answered in your blog (and link to your answer)
Ahora, se puede generar un valor continuo de sus escrituras por mucho tiempo después la diseminación inicial. Por ejemplo, se ha escrito un artículo como varias respuestas para una pregunta o problema común. Tomar esta carta de blog y extraer las preguntas que se ha resuelto y buscarlos a través de Quora. Así, se puede compartir sus respuestas para las preguntas dentro de Quora con enlaces hacia su carta para proveer más detalles.
Now we’re getting…into…making your blog posts and articles provide value long after they’ve published. Say you’ve written an article with a lot of answers on a common question or problem. Take that blog post, dig out the questions that you’ve answered, and go find these questions on Quora. Then you can simply share your answers to the Quora questions, linking back to the blog post for complete details.


Crear una pagina empresarial sobre Quora
6. Build a Quora page for your business
Similar a Wikipedia, se puede formular una página sobre cualquier tema. Es una oportunidad inmediata para elaborar una página para su empresa. Primero, buscar el nombre de su empresa en Quora; si, no hay una página con este nombre en los resultados generados por la búsqueda, se puede hacer clic sobre el enlace, ‘crear tema’, por debajo del cuadro ‘añadir pregunta’.  Es una manera eficaz para verificar su identidad empresarial en Quora y para acumular algunos homenajes para enfatizar su marca a través de la comunidad de Quora.
Much like Wikipedia, anyone can create a page on Quora about anything. This makes for a great chance to build a company page for your business. To do so, start by searching for your business’s name in Quora. From the results page, if you don’t see the name listed as a topic, you can look in the right sidebar underneath the “Add Question” box and click the link to “Create Topic.” For you, it’s a great way to add a bit of social proof and testimonials to your brand’s presence on Quora.
Investigar una tema
7. Perform research on a topic
¿Cuáles son las preguntas populares en Quora? Una buena fuente de temas para su blog.
What are people asking on Quora? These questions can lead to great blog posts.


Encontrar contenidos populares fácilmente y rápido
8. Get quick & easy crowdsourced content
Esta idea de contenidos sugeridos masivamente se basa en la idea de un blog que acumula comentarios. Preguntar a otros usuarios interesados para opiniones e integrarlas en un ensayo. Dentro de Quora, se puede solicitar a otros por sus experiencias verdaderas (en lugar de una pregunta estrecha con un sola respuesta). ¿Cuál es un buen plan de márketing a través de los medios sociales? ¿Cómo puedo ganar más suscritores? ¿Cuál blog es lo mejor para márketing por medio de correos electrónicos?
This idea of crowdsourced content follows a bit in the mold of a roundup post. Ask people their opinion on a topic and collect all their answers into an article. With Quora, you can ask for stories or experiences that people have had (rather than a specific, closed question with a single right answer)…[such as]:
  1. What is a good social media marketing plan?
  2. How do I get more subscribers?
  3. What is the best email marketing blog?

Invitar a usuarios dirigidos para responder la pregunta. Se puede elegir esta opción después de haber publicado su pregunta en Quora. Buscar usuarios con las características siguientes:
  • muchas respuestas a sus preguntas publicadas
  • buenas experiencias con respuestas
  • libres para accederles frente a un costo de ‘creditos’ (con una divisa de Quora)

Si se conoce a los expertos en su área, se puede encontrarles y pedirles por una respuesta. Al recibir las repuestas, se tendrá la basa para una buena escritura colectiva (roundup) con una variedad de fuentes e insumos.
….[Invite] certain Quora users to answer the question. You’ll see this option after you’ve posted your question to Quora. Look for Quora users with the following qualifications in mind:
  1. Have many responses in the category your question resides in
  2. Good response rate
  3. Cost – are they free to ask or will it cost you credits

If you know who the experts in your field are, you can look them up by name and ask them to answer. Once the answers come in, you’ll have the basis for an excellent roundup post with a good variety of sources and input.
Descubrir nuevas ideas para encabezamientos
9. Discover new headline ideas
Entrar su palabra clave (keyword) en una búsqueda. Filtrar sus resultados de búsqueda para mostrar preguntas. Con esos resultados, se puede aprender la manera que usuarios formulan sus preguntas sobre el keyword para que se pueda elaborar sus contenidos.
Type in your keyword into a Quora search. Filter the results to only show questions. What you’ll see on the results page is how people ask their questions about your chosen keyword and, therefore, how you can frame your content.


Ayuda con atención al cliente e influencia
10. Help with customer support and influence
Un gran beneficio de Quora es el establecimiento de su autoridad en línea. Desplegar Quora para proveer atención a sus clientes para influir positivamente la discusión de sus productos (es decir, su reputación en línea). Con Quora, se puede comunicarse directamente con clientes.
One of the biggest benefits for Quora is building authority. Use Quora to provide customer support to your users and to provide a positive influence to discussions about your product…Quora lets you communicate directly with customers.
Analizar las estadísticas
11. Analyze your Quora stats
Quora provee estadísticas analíticos gratis con un desglose de los números como visitas, upvotes, y compartires para cada uno de esas categorías:
  • las preguntas pedidas
  • las repuestas
  • las entradas de su blog
  • sus contenidos publicados

Por mirar su página de impresiones personalizadas, se puede obtener una evaluación general de quién ha leído sus repuestas. Se puede averiguar los caminos para acumular seguidores..
Quora provides free analytics for all users, showing you a detailed breakdown of views, upvotes and shares for each of the following categories:
  1. The questions you ask
  2. The answers you give
  3. The blog posts you write
  4. All the content you contribute

By visiting your personal views page, you can also obtain an overall assessment of who’s seen your answers. A quick glance through these stats will tell you which avenues can give you the most coverage.


Publicar un blog para reciclar sus contenidos
12. Start a Quora blog to repurpose your content
Se puede elabora y publicar un blog y personalizar el nombre, la url y la descripción. Luego, añadir los contenidos preferidos.
You’ll be able to create a blog and customize its name, URL, and description. Then, add whatever content you choose.
Formular sus respuestas de manera atractiva
13. Format your answers in an eye-catching way
Quora no tiene mucha reputación como una red visual. Sin embargo, muchas respuestas añaden imágenes para amplificar sus respuestas. Más allá de apoyar los contenidos, tales imágenes pueden captar la atención de usuarios. Hay algunas técnicas para mejorar la apariencia de las respuestas.  Poner en negrita y cursiva las etiquetas. Enumerar o poner en forma de puntos y enlacer el texto. Mencionar a otros usuarios (con @).
Quora may not be known much as a visual network. Many of the top Quora users add images to their answers to help support their point. And these images, while first of all helpful, are also great attention-getters. Here are some formatting tips to try:
  1. Bolding or italicizing headings
  2. Numbered or bulleted lists of points
  3. Hyperlinked text
  4. @-mentions of Quora users or topics
Un resumen por KISSmetrics.
Formular un perfil sobresaliente para esos usuarios que quieran aprender más de usted puede hacerlo y dirigirse hacia su sitio web, blog o perfiles sociales. Seguir los temas de su industria. Participar activamente en Quora por publicar preguntas estimulantes y proveer respuestas propicias. Cuando es oportuno, incluir enlaces de referencia (back-links) hasta contenidos en su sitio web para más información.
I love this recap from KISSmetrics…
Create a great profile so that anyone who wants to learn more about you can do so and be able to click through to your website or other social profiles. Follow topics in your industry. Become an active participant on these topics by posting thought-provoking questions and valuable answers. When appropriate, include links back to content on your website for more information.
ABOUT KEVAN LEE: Content crafter at Buffer. You can find me online, tweeting about my writing process, or at home, second-guessing football coaches. Live simply, give generously, beat cancer.































































































































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[1] mecánicas y productos de márketing digital;
[2] futuro de Tijuana como un centro tecnológico;
[3] transferencia de tecnología por emprendedores; así como
[4] comercialización de nuevos productos.
Los mejores debates serán aplicadas por el autor.
¡Vamos Tijuana!